Podążamy za zmianami na rynku pracy

Systematycznie wprowadzamy na naszych kierunkach projekty oraz innowacje, które pozwolą naszym uczniom zdobyć dodatkową wiedzę oraz umiejętności przydatne zarówno na polskim jak i zagranicznym rynku pracy. Kładziemy nacisk na praktykę, ponieważ naszym zdaniem najlepsza forma nauki to zabawa i doświadczenie.

Zależy nam na rozwoju pasji i talentów naszych uczniów, dlatego wprowadzając innowację bierzemy pod uwagę przede wszystkim ich zainteresowania.

ARANŻACJA WNĘTRZ ZIELENIĄ –  czyli ZOSTAŃ EKO DEKORATOREM
Odkryj zieloną stronę architektury

Po co mi to?
Najnowsze badania coraz częściej odnoszą się do pozytywnego wpływu zieleni wprowadzanej do wnętrz zarówno biur, centrów handlowych, restauracji, czy mieszkań. To w tych zamkniętych przestrzeniach spędzamy coraz więcej czasu, tracąc na co dzień możliwość kontaktu z naturą. Pozytywny wpływ zieleni na nasze samopoczucie i psychikę zauważyli zarówno pracodawcy, dbający o jakość i efektywność działania swojej firmy, w biurach, w których aranżacja wnętrza zielenią stała się standardem, jak również właściciele centrów handlowych, w których zielone przestrzenie stają się dodatkową atrakcją. W projektach architektonicznych także, co raz częściej, spotykamy rozwiązania proekologiczne, w tym „zielone dachy”, czy „wertykalne ściany”.
Na rynku pojawia się coraz więcej nowych rozwiązań technologicznych pozwalających na wprowadzenie zieleni do wnętrz. Za tym idzie coraz większe zapotrzebowanie na specjalistów z tego zakresu. Osób  potrafiących zarówno zaaranżować, we współpracy z architektami wnętrz, przestrzeń, jak również w odpowiedni sposób ją pielęgnować.
Wprowadzenie w technikum architektury krajobrazu innowacji/projektu z tego zakresu zwiększa wachlarz umiejętności naszych absolwentów, a tym samym otwiera przed nimi kolejne możliwości wyboru ścieżki zawodowej.

adresaci: uczniowie technikum ARCHITEKTURY KRAJOBRAZU
dowiesz się:
- jak „postawić ogród do pionu”, czyli jak  powstają zielone ściany we wnętrzach,
- jak zbudować ogród na dachu,
- jak zaprojektować ekologiczną strefę relaksu w biurze lub centrum handlowym,
- jak zaaranżować niewielką przestrzeń, czyli jak wykonać „miniaturowy ogród w szkle”.

teoria czy praktyka? Oczywiście praktyka  - najlepsza forma nauki to zabawa i doświadczenie, więc planujemy wycieczki edukacyjne, budowę i aranżację wybranych przestrzeni…

FOTOGRAFIA produktu w reklamie
fotografia produktu reklamowgo

Po co mi to?
Jednym ze sposobów komunikowania się z klientem w reklamie jest obraz. Fotografia odpowiednio dobrana ma za zadanie przyciągnąć uwagę oraz oddziaływać na wyobraźnię potencjalnego klienta. Wszystko po to by, razem z pozostałymi elementami reklamy np.: hasłem  reklamowym,  wyróżnić się na tle konkurencji i wzbudzić potrzebę posiadania reklamowanego produktu czy usługi.
Użycie języka obrazu nie jest jednak takie proste. W dobie aparatów cyfrowych, Photoshopa, zrobienie zdjęcia, które  zaintryguje, trafi do klienta, a przy okazji utrwali w świadomości odbiorcy produkt czy usługę, wzbudzając pozytywne emocje, wymaga znajomości sztuki fotografii. Nie bez znaczenia jest także umiejętność wykorzystania trików stosowanych w fotografii reklamowej.
Motywatorem do wprowadzenia w technikum  organizacji reklamy innowacji/projektu z tego zakresu, była przede wszystkim potrzeba rozwinięcia pasji uczniów. To od nich wyszedł pierwszy impuls, który przerodził się w organizację warsztatów z fotografii reklamowej. Idąc krok dalej  proponujemy realizację projektu/innowacji  wspierających rozwój zainteresowań uczniów, stawiając na ich talent,  a tym samym wzmacniając ich warsztat pracy.

adresaci: uczniowie technikum ORGANIZACJI REKLAMY
dowiesz się:
- jak zrobić zdjęcie, które wyróżni się w natłoku informacji w mediach społecznościowych i otaczającym nas świecie,
- na czym polegają proste triki w fotografii reklamowej,
- jak zaaranżować scenę, przygotować rekwizyty i wystylizować produkt – czyli jak przygotować plan zdjęciowy,
- jak zrobić ostateczny efekt „wow”, czyli przygotowanie fotografii do publikacji.

forma zajęć: Jak przepis na dobry produkt  - odrobina teorii, szczypta obserwacji i mnóstwo praktyki …

ANIMATOR CZASU WOLNEGO z językiem angielskim
animator czasu wolnego

Po co mi to?
W dzisiejszych „zabieganych” czasach, coraz częściej doceniamy czas wolny, który z trudem udaje nam się wygospodarować. Mamy go tak niewiele, że każdą wolną chwilę chcielibyśmy spędzić jak najbardziej atrakcyjnie, często z dala od codziennych obowiązków. Organizacja czasu wolnego nie jest jednak prostą sprawą. Ciężko jest bowiem wybrać w natłoku atrakcji te, które będą dostosowane idealnie dla nas. I tu z pomocą przychodzą zatrudnieni, bardzo często w hotelach czy ośrodkach wczasowych, animatorzy czasu wolnego. To oni tworzą program animacyjny dostosowany do potrzeb Klientów, doradzają i organizują atrakcję.
Biorąc pod uwagę wzrost zagranicznych turystów odwiedzających Polskę oraz fakt, że w  2014 r. Gdańsk znalazł się na trzecim miejscu w rankingu miast polskich najczęściej odwiedzanych przez zagranicznych turystów w pracy animatora niezbędna jest znajomość języka angielskiego ukierunkowanego zawodowo oraz na kultury innych krajów.
Tworząc innowację/projekt z zakresu animacji czasu wolnego z językiem angielskim wychodzimy zarówno naprzeciw potrzebom rynku jak i zainteresowaniom naszych uczniów. Opracowany projekt/innowacja jest bowiem rozszerzeniem organizowanych przez uczniów technikum obsługi turystycznej animacji dla dzieci w naszym ogrodzie dydaktycznym, a także warsztatów językowych prowadzonych przez studentów z różnych krajów.

adresaci: uczniowie technikum OBSŁUGI TURYSTYCZNEJ
Poznasz  m.in. :
- nowoczesne tańce i sportowe zajęcia animacyjne,
- praktyczne gry i zabawy  przeznaczone od 0-100 lat,
- warsztat mówcy, czyli techniki pracy z MIKROFONEM.
Zabierzemy Cię na wirtualną wycieczkę przez KUCHNIE ŚWIATA, a na mecie wspólnie stworzymy animację dla dzieci i młodzieży w JĘZYKU ANGIELSKIM.

forma zajęć: zapraszamy Cię na  świetnie zaplanowaną przygodę  z odrobiną survivalu, która rozwinie Twoją inicjatywę i kreatywność…

SYSTEMY AUTOMATYCZNEGO NAWADNIANIA, montaż i obsługa
systemy automatycznego nawadniania

Po co mi to?
Wszyscy doskonale wiemy, że nie ma życia bez wody. Rośliny potrzebują tego związku chociażby po to by przeprowadzić proces fotosyntezy. Istotny wpływ na wzrost i rozwój roślin ma nie tylko ilość wody jaką dostarczamy, ale także jej jakość. Ze względów ekonomicznych szukamy jak najbardziej oszczędnych sposobów  podlewania – dbając zarówno o naszą „kieszeń”, środowisko, jak i czas. Dlatego też coraz więcej właścicieli zarówno małych ogródków przydomowych, jak i okazałych zielonych przestrzeni, a także deweloperów czy producentów roślin decyduje się na instalację systemów automatycznego nawadniania. Także posiadacze balkonów – miejskich zielonych oaz, szukają rozwiązań pozwalających na spokojny tygodniowy urlop, bez obawy o kondycję swoich roślin po powrocie.
Sam montaż systemu automatycznego nawadniania, choć nie jest bardzo skomplikowany, każdemu początkującemu użytkownikowi może przysporzyć nie lada problem. Do tego dochodzi odpowiedni wybór elementów systemu i akcesoriów. Dlatego też wprowadzając do oferty szkoły kierunek technik ogrodnik, nawiązaliśmy współprace z firmą DRAGO, dzięki której uczniowie będą mogli praktycznie nauczyć się montażu oraz obsługi systemów automatycznego nawadniania.

Adresaci: uczniowie kształcący się w zawodzie TECHNIK OGRODNIK
Dowiesz się:
 - co to są linie kroplujące, zraszacze, czy taśmy kroplujące,
 - jakie są zasady budowy, montażu i eksploatacji systemu nawadniania,
 - jak wykonać montaż elementów systemu automatycznego nawadniania.

forma zajęć: stawiamy na praktykę, więc będziesz miał/-a szansę zobaczyć, dotknąć i zmontować elementy systemu automatycznego nawadniania.

pierwsze kroki FLORYSTY
florysta

Po co mi to?
Projekt/innowacja „Pierwsze kroki florysty” został opracowany ze względu na wzrost zapotrzebowania na tego typu usługi na rynku pracy.  Florystyka to jedna z najprężniej rozwijających się branż w ciągu ostatnich lat. Niestety kształcenie florystów odbywa się najczęściej dopiero na etapie szkół policealnych, bądź poprzez różnego rodzaju, często płatne, kursy. My chcielibyśmy wyposażyć naszych uczniów w podstawowy warsztat bukieciarza –florysty, już na etapie kształcenia w branżowej szkole zawodowej.
Dzięki współpracy z Pomorskim Centrum Hurtowym RENK, otwieramy przed naszymi uczniami, drogę do dalszego doskonalenia, a także zdobycia umiejętności pozwalających na znalezienie kreatywnej pracy.

Adresaci: uczniowie kształcący się w branżowej szkole zawodowej I-go stopnia w zawodzie OGRODNIK

Dowiesz się:
- jak poruszać się po warsztacie florysty,  czyli czym różni się sizal od rafii, czy do czego służą kenzany,
- jak wykonać bukiet na różne okoliczności,
- jak zaskoczyć gości oryginalną dekoracją stołu,
- jak wykonać dekoracje kwiatowe do biura, hotelu, czy urzędu.
Forma zajęć: Zobaczysz jak pracują mistrzowie i będziesz mógł/-a sam/-a spróbować kwiatowej układanki.